fredag 8. april 2011

Fredagsmodus....

... da er helgen kommet, og vi er helt uten planer.
Hva er vel bedre enn det!


Jeg har som flere fått øynene opp for disse vakre blomstene,
og fikk med meg en hel bukett hjem i dag.


Noen enkle Ranunkler i fire små sammenbundne flasker...
Dekorativt ?


Jeg har bakt banankake i kveld,
en kake som jeg nesten alltid fikk når jeg besøkte bestemor Kari som bodde på en gård i Skjåk.
Endelig har jeg fått tak i oppskriften....
Nå er det bare å nyte fredagskvelden med et stykke av
"Bestemors banankake".

Her har du oppskriften om du skulle ønske å prøve den,
den er enkel å lage.

4 egg
4 kopper sukker
4-5 knuste bananer
2 kopper (250 g) smeltet margarin
1full kopp (1,5 dl) melk
2ts natron
4 ts bakepulver
4 ts vaniljesukker
6 kopper (9 dl) hvetemel

Egg og sukker vispes til eggedosis, tilsett det øvrige med bakepulver og hvetemel til slutt. Stekes ved 175 grader i ca 45 min.

NB: Bananene kan gjerne være litt brune.


Lykke til med med kakebakst,
 eller hva du måtte finne på å bruke kvelden og helga til!
Kos dere.

Klem
Maya.




1 kommentar:

  1. Hei.
    Ranunkler er nydelige blomster.
    Veldig fint med flaskene som du har bundet sammen. :)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett