torsdag 7. juli 2011

Laksefiske...

... da er jeg hjemme igjen fra laksefiske.
Jeg begynte å fiske laks fra 7 år siden.
Samboeren er en lidenskapelig fisker, og jammen ta meg ble også jeg bitt av basillen:)
Før jeg møtte min kjekke laksefisker, hadde jeg bare gått etter fjellørret, og drevet litt sjøfiske.
Men nå er det altså laksefiske som gjelder.
To laks ble det, en pjakk på 2.6 og en laks på 5.3 kg
Kjempegøy! 


Her er bilde av den største laksen, som skal bli røkelaks til jul...


Her er den minste laksen.
Sjekk antrekket i elva; Tunika og fiskejakke,
det går av og til litt fort i svingene når man finner ut at man skal ta turen ned i elva:)

Samboeren slår meg nok med antallet laks i år, men jeg har iallefall den største så langt ;))))
-Og det vanlige målet om to laks i sesongen er oppnådd.
Ungene har også fisket tilsammen 11 ørreter,
tyder godt for fremtidig laksefiske:)

Samboeren og ungene er fortsatt på laksefiske, og jeg har huset for meg selv.
I kveld har jeg fått tapetsert litt, sparklet ett bord og tappet rabarbrasaften....
Jeg skal legge ut bilder etterhvert
Glemte så klart fotoapparatet på fisketuren,
så det blir ikke lagt ut bilder før jeg får det tilbake.
Typisk meg - vimsete!

Ønsker dere en finfin dag,
og krysser fingrene for mere sol og varme.

Maya

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar