tirsdag 9. august 2011

Saft suse....

....her går det unna.
I dag har jeg fått silt av saften, rørt inn sukker og tappet saften på flasker.
Det ble 5 liter ferdig saft.
Fargen ble nydelig, og smaken enda bedre.

Her skal saften siles.


Sukker må til


En litt morsom hjelper


Fiks ferdig rå ripssaft!
Jeg velger plastflasker til safta som skal fryses.
Når jeg tiner opp saften fra fryseren,
bruker jeg å helle over på glassflasker.
Synes ikke plastflaskene er så veldig delikate akuratt....
men de er praktiske.


Jeg synes det er morsomt og stas med det en kan lage selv.
Ungene er superbegeistret for denne saften,
og de var flinke til å hjelpe til underveis.
Artig prosjekt for liten og stor,
så vi har allerde bestemt oss for å lage 5 liter til ;)

Ha en fin kveld alle sammen.

Maya




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar